Czy kampania jest dla cierpliwych?
Czy kampania jest dla cierpliwych?
Kampania to proces, który trzeba przejść w całości, aby osiągnąć wynik.
Kampanię można porównać do psychoterapii. Oba procesy mają formę serii zabiegów, ze stałą częstotliwością, w stałym, z góry ustalonym terminie.
Zlecasz kampanię reklamową w Internecie agencji zatrudniającej specjalistów SEM SEO; agencji, która może się pochwalić sukcesami w e-marketingu; agencji, która jest oficjalnym partnerem Google. Robisz to, bo wiesz, że kampania marketingowa to skuteczny kanał reklamowy.
I co?
Już w pierwszym miesiącu kampanii oczekujesz efektów w postaci mnóstwa telefonów, maili, zamówień, pozytywnych opinii itp. Niestety, ale świadczy to tylko i wyłącznie o Twojej minimalnej świadomości.
Musisz wiedzieć, że Twoja pierwsza kampania pełni rolę pilotażową.
Pomimo sprawdzenia możliwości i estymowania kosztów, dopiero po 3 miesiącach możemy określić pełne szanse oraz dokładny zwrot z inwestycji.
Dlatego uświadom sobie, że:
- Pierwszy miesiąc to dopiero początek kampanii. To znaczy, że jest to czas na swego rodzaju badanie potrzeb użytkowników. Dopiero optymalizacja kampanii powoduje faktyczny efekt.
- Pierwszy miesiąc jest po to, aby zebrać pełne dane z raportów podsumowujących wszystkie kanały internetowe i usprawnić kampanię w drugim miesiącu.
- W zależności od wybranego budżetu na kampanię, przy zalecanym przez nas pakiecie PRO (pakiet najwyższy) możesz być pewnym, że 3 kolejne miesiące kampanii przyniosą Ci pełny zwrot z inwestycji.
- Wybierając pakiet SMALL, na zadowalające efekty musisz poczekać do ostatniego miesiąca.
Przez 3 miesiące będziemy transferować budżety pomiędzy najlepiej działające kanały. Zapewnimy podstawowe kreacje, optymalizację kampanii, sprawdzone metody, dotarcie do odpowiedniej grupy i maksymalną ilość wyświetleń oraz konwersji w założonym budżecie.
W obu przypadkach 3 miesiące, na jakie umawiamy się z Klientem, to czas, po którym jesteśmy w stanie dać gwarancję sukcesu. 3 miesiące to nasze minimum.
To znowu tak, jakbyś uczestniczył/a w sesjach terapeutycznych, które mają postawić Twoje zdrowie psychiczne na nogi. Jeśli nie będziesz cierpliwy/a i nie weźmiesz udziału we wszystkich, jakie zaleca Ci specjalista, to nic z tego. Nie wyzdrowiejesz, jeśli nagle przerwiesz leczenie.
I jeszcze jedna analogia.
Pierwszy miesiąc prowadzenia kampanii można porównać do pierwszego miesiąca dowolnej znajomości. Poznajesz kogoś. Umawiasz się na spotkanie. Jedno, drugie, trzecie. I już wiesz, że zaczyna Ci zależeć. Planujesz następną randkę, bo czujesz, że “coś” może z tego być. Cierpliwie czekasz na to, co wydarzy się dalej. Po miesiącu już wiesz, że druga strona lubi polskie komedie, a nie amerykańskie Science-Fiction. Zamiast na lody, woli pójść na gofry. Jeśli muzyka, to tylko jazz. W drugim miesiącu będziesz już wiedział, żeby kupić bilety na zbliżający się w mieście festiwal jazzowy.
Inwestujesz swój czas i pieniądze, aby uzyskać późniejszy zwrot z tej inwestycji.
No właśnie! Na efekty trzeba poczekać.
Jedno jest pewne. Jeśli jesteś cierpliwy to sukces masz w kieszeni.
Niecierpliwi nie mają czego szukać w Marketingu Internetowym.
Kampania jest dla wytrwałych.
Napisz komentarz