Marketing internetowy czym jest teraz i jak jest realizowany?
Rozwój Internetu nieustannie stawia nowe wyzwania przed przedsiębiorcami działającymi w sieci. Zwykła reklama, wtopiona gdzieś w gąszczu treści, powoli przestaje już wystarczać. Przedsiębiorcy, którzy chcą być na bieżąco i nadążać za rozwojem trendów w marketingu powinni mieć świadomość, że to właśnie marketing internetowy jest istotnym elementem na rynku promocji.
Marketing internetowy – czym jest?
Marketing internetowy jest jedną z gałęzi tradycyjnego marketingu i obejmuje wszystkie strategie i działania wspierające sprzedaż usług, produktów oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza korzystanie z Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składają się m.in. reklamy PPC, reklama banerowa, email marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.
Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się korzystać z marketingu internetowego ze względu na jego dostępność, niskie koszty oraz stosunkowo szybki czas zwrotu inwestycji. E-marketing staje się popularniejszy ze względu na stały rozwój technologii, Internetu oraz coraz większej obecności firm oraz potencjalnych klientów w Internecie.
Dlaczego internetowy marketing jest tak istotny?
Przede wszystkim ma to związek z faktem, iż Internet to jedyne medium, które może być użyte w każdym kraju, w dowolnym miejscu na ziemi. Oznacza to, że internetowe biznesy mogą wyjść daleko poza lokalny rynek. Żadne inne środki reklamy – w prasie, radiu, czy lokalne kampanie promocyjne – nie dają szansy dotarcia do szerokiego grona odbiorców spoza najbliższego otoczenia.
Poza tym Internet jest bardzo efektywny ze względu na koszty. Wszechstronność Internetu sprawia, że możemy dotrzeć jak najbardziej do potencjalnego klienta. Te działania sprawiają, że nie tracimy czasu, a co za tym idzie pieniędzy na osoby, które naszymi klientami nie są.
Dodatkową zaletą posiadania przez firmę witryny jest to, że dzięki niej może łowić klientów 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Skuteczny marketing internetowy – jak to zrobić?
Marketing Internetowy to sekwencja określonych kroków. Aby zapewnić sobie dobrą pozycję w Internetowym świecie, konieczne jest racjonalne zainwestowanie w takie gałęzie marketingu internetowego jak: optymalizacja ze względu na wyszukiwarki (SEO), kampanie reklamowe za pomocą e-maili, monitorowanie zwrotu inwestycji itd.
Napisz komentarz