Agencja reklamowa 2022: przedsiębiorcy planują zwiększyć budżet na reklamy w social mediach
Ogólny pogląd na social media
- Całkowita liczba użytkowników social media na świecie wynosi 4.62 miliarda ludzi
- Średni czas spędzania czasu na korzystanie z social mediów wynosi 2h 27 min
- Przeciętna liczba używanych platform w miesięcu wynosi 7.5
- Użytkownicy social mediów stanowią aż 58.4% całkowitej populacji
- Z wszystkich użytkowników Internetu, z social mediów korzysta 93,4% użytkowników
- Kobiety stanowią 46,1% wszystkich użytkowników social mediów
- Mężczyźni stanowią 53,9% wszystkich użytkowników social mediów
Top social media w 2021
Blisko pół miliona użytkowników dołączyło do różnych platform social media w 2021 roku. Oznacza to, że media społecznościowe nadal i wciąż rozkwitają. Przodującą platformą jest oczywiście Facebook, posiadający 2,91 miliona użytkowników. Na drugim miejscu znajduje się YouTube z 2,562 mln użytkownikami. I kolejno trzecie miejsce zajmuje WhatsApp z okrągłą liczbą 2,000 mln użytkowników.
Co oznacza 1 miejsce dla przedsiębiorców? W skrócie – jeśli zastanawiasz się czy znajdziesz na tej platformie swoich odbiorców, odpowiedź brzmi: zdecydowanie TAK. Dotrzesz do potencjalnych klientów, polepszysz swoją komunikację z nimi, po jakimś czasie być może zdecydujesz się dotrzeć do szerszego grona za pomocą płatnych reklam.
Ulubione social media
Wymieniliśmy już największe społecznościowe giganty ze względu na liczby. Teraz przyszedł czas jednak na wytypowanie ulubieńców. Użytkownicy internetu w wieku 16-64 lata jako ulubione social media wytypowali:
Dla niektórych będzie to zaskoczeniem, dla niektórych żadnym, ale na pierwszym miejscu sytuuje się WhatsApp. Jest to bardzo wszechstronna platforma. Dzięki niej można skontaktować się z rodziną, przyjaciółmi, a także służy jako narzędzie biznesowe. W przyszłości, być może będzie, przodującym rozwiązaniem w komunikacji i obsłudze klienta.
Reklamy w social media
W 2021 roku reklamy na social mediach wyniosły ok 154 mln dolarów. Co więcej reklamodawcy zainwestowali w reklamy około 23 miliony dolarów więcej w 2021 roku niż w roku poprzednim. Więcej niż połowa badanych w Social Trends 2022 report zadeklarowało, że w 2022 planuje zwiększyć budżet na reklamy. O reklamy można zadbać samemu lub powierzyć je profesjonalnej agencji reklamowej. Tutaj znajdziecie kilka niezbędnych informacji jak radzi sobie z tym tematem agencja.
E-commerce
Niemal 60% użytkowników internetowych na świecie kupuje coś online praktycznie co weekend. W 2021 ludzie wydali około 3,85 trylionów dolarów na zakupy online. To o 591 milionów dolarów więcej niż w 2020 r. Niemała rolę odegrały tutaj social media.
Głównymi powodami decydowania się na korzystanie z danych produktów i marek w 2021 były:
- wyszukiwarki
- portale społecznościowe
- opinie kupujących
Oznacza to, że drugim najpopularniejszym kanałem do wyszukiwania marek i produktów okazały się media społecznościowe. To jednak nie wszystko, dla grupy odbiorców w wieku 16-24 lata, zajmowała ona pierwsze miejsce.
Napisz komentarz