Większa sprzedaż offline dzięki reklamom online

Zaangażowanie klienta w Twoją firmę może rozpocząć się od od działań online, a skończyć w stacjonarnym sklepie. Jak więc ulepszyć reklamy online, aby przynosiły realną sprzedaż? Oto kilka naszych propozycji.
Biorąc pod uwagę charakter i rodzaj medium, za pomocą którego przekazywane są informacje, można wyróżnić tak zwaną reklamę offline (reklamę tradycyjną) oraz przekaz online, wykorzystujący zasoby szeroko rozumianej sieci internetowej. Do tradycyjnej aktywności marketingowej wchodzi: reklama radiowa, telewizyjna i prasowa, a także reklama zewnętrzna (outdoorowa). Natomiast reklama online utożsamiania jest z marketingiem internetowym, opartym na przykład na stronach www, prowadzeniu social mediów, content marketingu, reklamach w sieci czy pozycjonowaniu. Mimo, iż pozornie to dwie różne drogi reklamy, to jednak mają bardzo wiele wspólnego. Obecnie już wiele firm decyduje się na połączenie tradycyjnych mediów ze światem online.
Mierz wartość offline generowaną przez reklamy online
Zasadniczym elementem różnicującym reklamę online i offline jest jej zasięg. W przypadku reklamy online mamy nie tylko dotarcia do szerszego grona odbiorców, nie ogranicza nas lokalizacja. Podstawową różnicą jest wpływ na to, kto daną reklamę obejrzy, a także możemy zobaczyć realne i mierzalne efekty wypuszczenia takiej reklamy.
Reklama offline, a zwłaszcza reklama zewnętrzna, pomimo ograniczonego zasięgu, w założeniu umożliwia dotarcie do wszystkich grup zainteresowanych odbiorców. W reklamie online natomiast dzięki wykorzystaniu dostępnych w sieci narzędzi analitycznych, mamy możliwość dokładnego określenia wszystkich zainteresowanych grup odbiorców.
Dzisiaj niewątpliwie, granice między Internetem a światem offline coraz bardziej się zacierają. Jeśli ktoś chce kupić jakiś produkt, coraz częściej zaczyna od wyszukiwania go w Internecie.
Mierzenie działań w świecie rzeczywistym, które mają znaczenie dla Twojej firmy, to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży w sklepie.
Google oferuje wiele metod pomiaru wpływu reklam online na sklep stacjonarny. Możliwość ich stosowania zależy zwykle od liczby interakcji użytkowników z Twoimi reklamami w Google oraz od lokalizacji Twojej firmy. Mogą to być różne pomiary – począwszy od wskaźników wizyt w sklepie stacjonarnym np. połączeń telefonicznych czy kliknięć trasy dojazdu do firmy, po mierzenie rzeczywistych transakcji sprzedaży w Twoim sklepie.
Strategia ukierunkowana na sklep stacjonarne
Jeśli chcesz użyć strategii ukierunkowanej na sklepy stacjonarne, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie musisz wyróżnić lokalizację swojej firmy i przekazuj informacje o sklepach, ofertach biznesowych, promocjach i innych produktach klientom znajdującym się w pobliżu, gdy korzystają z wyszukiwarki Google, Map, YouTube i sieci reklamowej Google.
Pomiar wizyt w sklepie stacjonarnym
Reklamy Google nie tylko zwiększają liczbę kliknięć i sprzedaż w Twojej witrynie. W Google Ads mamy możliwość realnie zmierzyć jak wpływają Twoje reklamy internetowe na zakupy w sklepie stacjonarnym. Na przykład jeśli puszczałeś reklamę w ostatnim czasie w Internecie, możesz sprawdzić liczbę użytkowników, którzy odwiedzili sklep maksymalnie w maksymalnie 30 dni od kliknięcia Twojej reklamy w sieci wyszukiwania, obejrzenia reklamy w YouTube lub innej odpowiedniej interakcji.
Napisz komentarz