Tradycyjne kartki świąteczne z życzeniami

Kartki świąteczne z życzeniami to w Polsce tradycja. Wysyłamy je naszym krewnym, którzy mieszkają daleko. Wysyłamy je naszym przyjaciołom, z którymi utrzymujemy relacje, mimo upływu lat.
Wysyłamy je również naszym klientom, z którymi chcemy wzmocnić relację biznesową.
Jeszcze kilka lat temu, korespondencja tradycyjna chyliła się ku upadkowi, ponieważ wszech panująca era cyfryzacji, sms i Internetu bardzo mocno ją wypierała. Zapanowała wręcz moda na przesyłanie rymowanych wierszyków sms lub hurtowe wysyłanie prywatnych wiadomości z życzeniami na Facebooku. Niektórzy użytkownicy szli na skróty jeszcze bardziej i po prostu udostępniali, na swojej tablicy życzenia dla znajomych, po czym, Ci drudzy, masowo klikali „lubię to”. Każdy wiedział, że nie są to życzenia płynące z najszczerszego serca, a bardziej na zasadzie „kopiuj- wklej”, ale mimo to braliśmy w tym udział. Na szczęście ten dziwny okres już minął.
W firmach jest nieco inaczej. Są korporacje, które współpracują z tysiącami kontrahentów. Ze względów ekonomicznych chociażby, nie decydują się na inwestowanie w druk i dystrybucję kartek. Wysyłają natomiast mailing z grafiką okolicznościową i treścią życzeń, który ląduje w skrzynce elektronicznej odbiorcy razem z niezliczoną ilością podobnych wiadomości. Wiele z nich jest usuwanych i rzadko otwieranych. A szkoda, bo czasami są to prawdziwe arcydzieła.
Tak czy owak, maile z życzeniami, na tydzień przed Wigilią, wprost rozgrzewają serwery, a my, no cóż- otwieramy je lub nie. To zależy…
Warto ten gest docenić, ponieważ „jakaś” praca została przy tym wykonana, czyli:
- Grafik lub ktoś zupełnie przypadkowy zaprojektował kartkę do mailingu
- Człowiek zwany powszechnie „informatykiem” „puścił” ją do wszystkich, mniej lub bardziej zainteresowanych
Co innego taka wydrukowana kartka z logo firmy i własnoręcznym podpisem prezesa, a nawet starannie ułożonymi wcześniej życzeniami…
Taka kartka świąteczna ma swój zapach, prosto z drukarni. Taka kartka ma swój intymny klimat, bo osobiście się pochylaliśmy nad jej wyglądem i przesłaniem. Takiej pięknej kartki, na papierze kredowym lub ozdobnym, nierzadko z wyszukanymi uszlachetnieniami, nikt nie wyrzuci do kosza, bo żal. Taka kartka jest bezcenna, choć ma swoją cenę (koszty projektu, wydruku, dystrybucji pocztą tradycyjną). Dlaczego? Bo jest miłym gestem i krokiem w stronę klienta. Drukarnia Kartki Świąteczne.
Wyobraź sobie, że Twój klient, tuż przed świętami (termin dostarczenia jest tutaj niezwykle istotny), przegląda dokumenty w swojej firmie (koniec roku), wydaje dyspozycje pracownikom lub rozmawia przez telefon. Nagle przychodzi listonosz. Dzień jak co dzień. Odbiera od niego pocztę. Listonosz wychodzi, a Twój klient otwiera kopertę, z której wyjmuje kartkę świąteczną od Ciebie. Co robi? Tak. Uśmiecha się, przegląda, czyta, koduje, zapamiętuje, kojarzy Cię z klimatem świątecznym. W Nowym Roku będzie Cię miło wspominał. Dlaczego? Bo taka kartka świąteczna ma magiczną moc budowania relacji, bez której nie ma dzisiaj sukcesu w biznesie.
Nasza agencja też ma swoją kartkę w tym roku. Prosto z naszej drukarni cyfrowej. Oto ona.
Treść życzeń standardowa, z nutką świątecznej serdeczności (jeśli nieczytelne ;-))
Czy Ty wysłałeś/aś kartkę z logo w tym roku?
Jeśli nie, to zrób to w następnym. Warto.
Nasz katalog on-line wciąż będzie aktualny ( http://greenfly.pl/katalog-kartek-swiatecznych/ )
Napisz komentarz