Techniczne aspekty SEO Twojej strony internetowej

Znam trochę HTML’a, CSS’a lub znam osobę, która zna i wiemy, jak oszukać wyszukiwarkę, aby podnieść pozycję mojej strony w wynikach wyszukiwania…
Jesteście w błędzie. Nie próbujcie tanich sztuczek jak ukrywanie nagłówków, ważnych z punktu widzenia wyszukiwarki, pod stylami podobnymi do standardowej czcionki, czy chowanie słów kluczowych w miejscach, które nie są dostępne dla użytkownika. Wujek Google nie da się oszukać i jedynie co możesz uzyskać to obniżenie jakości strony z punktu widzenia wyszukiwarki. Nie próbuj także upychać jak najdłuższego tekstu w głównym tytule (znacznik title) oraz opisie strony (znacznik meta description), w celu zwiększenia zakresu fraz, po których użytkownik będzie mógł odnaleźć Twoją stronę. Powód? Wyszukiwarka i tak obetnie długość tekstu do standardu jaki przyjmuje. Optymalizacja Stron Internetowych SEO.
No i nasz ulubiony meta tag ‚keywords’…
Wiele stron ma do dzisiaj wpisanych kilkadziesiąt słów kluczowych za pomocą tego tagu. Znakomita większość właścicieli tych stron nie wie, że Google – dominująca wyszukiwarka na rynku, od kilku dobrych lat, nie bierze pod uwagę tego znacznika, a wręcz zaleca niestosowanie go już na stronach. Zamiast niego należy zadbać o ważne obecnie znaczniki jak: meta robots, czy tagi społecznościowe – Twitter Cards i OpenGraph Facebooka (og meta).
Moja strona WWW wygląda efektownie, ma ładną grafikę i mnóstwo ciekawych animacji, więc z pewnością, spora ilość osób znajdzie ją
w Internecie…
Niestety to tak nie działa. Dla wyszukiwarki nie jest ważne jakie efekty specjalne posiada Twoja strona. Ważna jest treść i standardy, według których powinna być zbudowana. Użytkownik trafiając na Twoją stronę, w ciągu zaledwie paru sekund, podejmuje decyzję czy pozostać w witrynie! Nadmiar grafiki i efektownych animacji może spowodować, że strona będzie się długo ładować, a użytkownik po prostu opuści naszą witrynę i nie będzie mu dane oglądnąć super efektów naszej internetowej wizytówki, ponieważ prawdopodobnie już na nią nie powróci. Wyszukiwarka również preferuje strony, które wczytują się szybko, które wczytują grafikę o optymalnych rozmiarach (bo po co ma się wczytywać obraz o rozdzielczości 640×480 i być sztucznie skalowany, jeśli wystarczy 480×360). Kolejna ważna rzecz – optymalizacja ilości żądań (obrazy, skrypty js, pliki css) – im mniej żądań, tym lepiej!
A najlepiej, gdy nie będzie ciężkich technologii, takich jak nieszczęsny Flash!
Chcesz mieć stronę mobilną, która szybko się ładuje, nawet na urządzeniach o słabym łączu internetowym? Ogranicz grafikę i efekty na tej wersji do minimum, zostaw tylko te najważniejsze informacje! Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zgłoś się do nas! My wiemy – na pewno pomożemy!
Przecież prawie nikt nie zagląda jak technicznie zbudowana jest moja strona www. Dlaczego miałabym/miałbym wydawać pieniądze na usługę, która wizualnie nic nie zmieni?
A no dlatego, że roboty wyszukiwarek, skanujące strony zaglądają i jeśli trafią na źle napisany pliczek robots.txt lub nie znajdą sitemapy strony, to mogą się obrazić na nas i nasza internetowa wizytówka lub biznes zginie w otchłani „entej” strony wyników wyszukiwania lub nie znajdzie się tam w ogóle. Zadbajmy o zgodność kodu HTML naszej strony ze standardami, ułatwmy przeglądarkom szybsze wczytywanie się strony za pomocą ustawień serwerowych takich jak cache’owanie wczytywanych skryptów js, plików css i grafiki, a z pewnością podniesie to jakość naszej strony www. Tym samym zyskasz przewagę nad stronami konkurencji, które wizualnie mogą być efektowniejsze, lecz dla wyszukiwarek będą mniej wartościowe.
Zadbaj o techniczną stronę swojej witryny internetowej, często jest to furtka, która pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję w wyścigu o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Furtka, z której korzysta niewiele osób.
Napisz komentarz