Próba definicji Marketingu Internetowego

Marketing Internetowy. Cóż to takiego i jakie są przyczyny rozwoju e-marketingu?
Czy uproszczenie definicji do określenia, że Marketing Internetowy są to działania marketingowe w Internecie będzie trafne? Na pewno bardziej zrozumiałe! Często w pracy spotykamy się z Klientami, którzy na pytanie: „Jaki jest adres Pana/Pani strony www”? Odpowiadają np.: firma@onet.pl … Jak zatem wytłumaczyć wszystkie procesy dotyczące Marketingu Internetowego, żeby stał się bardziej przyjazny dla każdego przedsiębiorcy? Jak sprawić, by firmy mogły korzystać z tej, jakże skutecznej, formy reklamy?
Marketing Internetowy cechuje skuteczność!
Skuteczność to jest słowo, które najmocniej odróżnia tradycyjny marketing od e-marketingu.
Nawiążmy do definicji Philipa Kotlera dotyczącej, ogólnie, „Marketingu”
(jest to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów, posiadających wartość dla Klienta, w celach zaspokojenia potrzeb). Czy można lepiej zbadać, co dzieje się z naszymi reklamami niż za pomocą:
– kliknięć w nie?
– czasu spędzonego na stronie?
– głębokości wejść w opis naszego produktu?
Kiedyś w ogóle nie było to możliwe! John Wanamaker powiedział: „Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Henry Ford rozpowszechnił to powiedzenie i znamy je jako: „Wiem, że połowa mojej reklamy to wyrzucone pieniądze. Nie wiem tylko, która to połowa”.
Dzięki nowym technologiom w Marketingu Internetowym wiemy, która połowa naszej inwestycji w reklamę jest wydawana
dobrze, a która była stratą pieniędzy.
Właśnie policzalność i skuteczność jest główną przyczyną rozwoju Marketingu Internetowego.
Aby zobrazować kierunek, w którym podąża świat, nie tylko reklamy, krótka statystyka
z www.thinkwithgoogle.com/polska : „już połowa młodych ludzi w wieku 15-24
podczas oglądania telewizji łączy się z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych”. Wiemy jak do nich dotrzeć! Dowiedz się, którzy z nich to Twoi potencjalni klienci.
Napisz komentarz